5 Kettlebell Exercises to Increase Strength | Coach Rebecca Rouse

5 Kettlebell Exercises to Increase Strength | Coach Rebecca Rouse

Looking for a minimalist approach to building strength? Say no more. Coach Rebecca Rouse has five moves to build total body strength with just one bell. šŸ’Ŗ

1. Goblet Squat
-Bring the kettlebell into a goblet hold position at chest height
-Actively pull handles apart to keep chest open and shoulders back & down
-Maintain upright torso and long, neutral spine during squat; avoid rounding/collapsing in upper back
-Primary muscles worked: quads, glutes, hamstrings, abs, upper back

2. Overhead (Military) Press
-Clean a kettlebell into the front rack position, with wrist in a neutral position and the KB held close to the body
-Keep the kettlebell close to the midline by pressing in a vertical (or almost vertical) path until elbow is fully locked out overhead
-Can be performed with single or double kettlebell
-Primary muscles worked: shoulders, traps, lats, abs

3. Farmers Carry
-Deadlift a pair of kettlebells so they hang next to the body in line with the legs
-Walk slowly with kettlebells stabilized next to the sides of the body; there should be very little movement of the bells themselves
-If grip gives out or form starts to break down and posture cannot be maintained, set the bells down and rest
-Can be performed with double kettlebells (farmers carry) or single kettlebell (suitcase carry)
-Primary muscles worked: forearms, abs, lats, upper back

4. Turkish Getup
-Begin on your back with the kettlebell pressed into the air, and from there roll up to the elbow, push up on to the hand, and then sweep the straight leg under the body into a half kneeling windmill position
-Come up into a half kneeling position, then move to standing.
Reverse the entire movement until you’ve returned to the ground in the starting position
-Wrist must remain neutral and loaded arm locked throughout the entire movement
-Primary muscles worked: shoulders, lats, upper back, abs, quads, glutes

5. Kettlebell Swing
-Begin with the KB on the ground in front of you, standing behind the bell approximately the length of one of your feet.
-Set the hips back into a hinge position while simultaneously reaching for the kettlebell.
-Hike the KB back between the legs, higher than knee level, while maintaining the deep hip hinge position.
-Using power from the hips, explosively stand up while allowing the kettlebell to be propelled forward to chest height. At the top of the swing, you should be in a standing plank position, with abs braced and torso vertical.
-Spine should remain long and neutral throughout the entire movement, with the chest open and shoulders pulled back and down.

ā–ŗ BodyFit Training Programs: https://bbcom.me/2FC4vvP
ā–ŗ Shop Bodybuilding Signature Supplements: https://bbcom.me/306bu9P
ā–ŗ Subscribe: http://bit.ly/2DK5lGD

========================================Ā­=====

| Follow Us |
ā–ŗ YouTube: http://bit.ly/1RSJFa4
ā–ŗ Facebook: http://on.fb.me/1lomhpr
ā–ŗ Instagram: http://bit.ly/1LzBxab
ā–ŗ Twitter: http://bit.ly/1RSJQlL
ā–ŗ Google+: http://bit.ly/1NRe8qu
ā–ŗ Pinterest: http://bit.ly/1OOZgY4
ā–ŗ Spotify: http://spoti.fi/1NRebm0

We are Bodybuilding.com. Your transformation is our passion. We are your personal trainer, your nutritionist, your supplement expert, your lifting partner, your support group. We provide the technology, tools and products you need to burn fat, build muscle and become your best self.

Beginner cardio workout 10 min. – Conditie en Vetverbranding //OPTIMAVITA

Beginner cardio workout 10 min. – Conditie en Vetverbranding //OPTIMAVITA

In deze beginner workout doen we cardio oefeningen voor conditie en vetverbranding. Zonder springen! Hij is kort, zodat hij altijd tussendoor kan. Abonneer gratis: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=marloesoptimavita

Mijn online cursus ‘Fit en gezond zwanger’: https://cursus.optimavita.nl/fitengezondzwanger

Meer vlogs: https://www.youtube.com/playlist?list=PLtWw9if6au3zFOF2upv6W_jVV9JkT9Wg_
What I Eat: https://www.youtube.com/playlist?list=PLtWw9if6au3xRCM-PffTSWncO5c3Szubo

Mijn Producten*
– Maukies voerautomaat: https://bit.ly/3GP9Qxq
– Under Armour broek: https://bit.ly/3zWcI8q
– Epileerapparaat: http://bit.ly/2M2muCr
– Stoffen fitnesselastieken: http://bit.ly/3qOCiYh
– Dunnere fitnesselastieken: https://bit.ly/2zdgEYH
– Fitnesselastieken met handvat: http://bit.ly/3onUQxb
– Stofzuiger: https://bit.ly/2Ux1Qvu
– E-reader: https://bit.ly/3cKJihX
– Fƶhnborstel: https://bit.ly/3xmHQfF
– Mijn camera: https://bit.ly/3b0FkRP
– Fitbit versa 2: https://bit.ly/3a4JwPd
– Fitbit versa 2 bandje: https://bit.ly/3bdgYUS
– De zeven zussen boeken: https://bit.ly/2K3lysV
– Het programma waarin ik edit: https://bit.ly/3eRjJ1t
– Mijn laptop: http://bit.ly/3iL4k4o
– Weegschaal: https://bit.ly/3jfdp5T
– Speeltje van Maukie: https://bit.ly/3ijBiKo
– Barebells eiwitrepen: https://bit.ly/3jk9STN
– Eiwitpoeder: https://bit.ly/2VlVDWp
– Koffiezetapparaat: https://bit.ly/3fpXSPs
– Koffie: https://bit.ly/3C2VibY

Blog: http://www.optimavita.nl
Facebook: http://www.facebook.com/optimavita
Instagram: http://www.instagram.com/optimavita/

Abonneren op mijn kanaal: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=marloesoptimavita

*Dit kunnen affiliate linkjes zijn. Als jij op mijn linkje klikt en daarna iets bestelt op de website, krijg ik een klein deel daarvan. Voor jou blijft de prijs uiteraard gewoon gelijk! Je helpt me hier dus ontzettend mee :).

Hoeveel kan je afvallen met wandelen? Vermageren door een uur wandelen.

Hoeveel kan je afvallen met wandelen? Vermageren door een uur wandelen.

https://thehungryelite.com/blogs/afvallen/hoeveel-kan-je-afvallen-met-wandelen

Hoeveel kan je afvallen met wandelen?
Intensieve trainingen volgen is zeker niet de enige manier voor afvallen. Je kunt flink afvallen met wandelen. Veel mensen vinden wandelen leuk, maar hebben het idee dat ze flink moeten gaan sporten om af te vallen en raken daardoor ontmoedigd in hun poging naar een gezonder lichaamsgewicht. Afvallen met wandelen zal misschien niet veel verschil maken als het gaat om 10 minuten tot een kwartier wandelen, maar doe je een uur of langer wandelen dan verbrand je toch behoorlijk wat calorieƫn.

Om af te vallen hoor je dagelijks minder calorieƫn binnen te krijgen dan je dagelijkse caloriebehoefte. Indien je nog niet weet wat jouw dagelijkse caloriebehoefte is kun je dit eenvoudig berekenen via onze homepagina waarbij je na het invullen van 5 gegevens precies kan zien hoeveel je dagelijks hoort binnen te krijgen om je huidige gewicht te behouden. Als je meer calorieƫn binnenkrijgt ga je automatisch aankomen, eet je er minder ga je automatisch afvallen. Om 1 kilo per week af te vallen hoor je dagelijks 1100 calorieƫn onder je caloriebehoefte te zitten, bij 550 calorieƫn per dag minder zul je dus een halve kilo per week afvallen.

Gemiddeld wandelen volwassenen op een snelheid van tussen de 4 en 5 kilometer per uur. Hieronder volgen de gegevens waarbij je precies kunt berekenen hoeveel je zult gaan afvallen door wandelen. Na het berekenen verschijnt het getal van de aantal calorieƫn die zullen worden verbrand. De calorieƫn die je verbrand door wandelen gaan dus af van je dagelijkse caloriebehoefte en helpen je hierdoor om in de min te komen zodat je gaat afvallen.

3 km per uur wandelen = 2.5 kcal per kilo lichaamsgewicht
Voorbeeld: 2.5 x 70 kg lichaamsgewicht = 175 kcal per uur verbrand

4 km per uur wandelen = 3.25 kcal per kilo lichaamsgewicht
Voorbeeld: 3.25 x 70 kg lichaamsgewicht = 228 kcal per uur verbrand

5 km per uur wandelen = 4 kcal per kilo lichaamsgewicht
Voorbeeld: 4 x 70 kg lichaamsgewicht = 280 kcal per uur verbrand

6 km per uur wandelen = 5 kcal per kilo lichaamsgewicht
Voorbeeld: 5 x 70 kg lichaamsgewicht = 350 kcal per uur verbrand

Dit zijn de berekeningen voor normaal wandelen. Traplopen of heuvel op wandelen is zwaarder, dus zullen er nog meer calorieƫn worden verbrand omdat dit meer energie kost. Zoals je hebt gezien kan afvallen door wandelen zeer effectief zijn als je dit voor een uur of langer doet. Als je maximaal een uurtje wilt wandelen, maar je wilt nog meer calorieƫn verbranden dan kun je dit doen door minder te eten, want zowel minder calorieƫn eten als verbrande calorieƫn door middel van beweging zijn allemaal calorieƫn die van je dagelijkse caloriebehoefte zullen afgaan.

Schrijver en presentator: Badreddine Boutaybi
https://www.facebook.com/badreddineboutaybi
https://www.instagram.com/badreddineboutaybi

Fitness Academy The Hungry Elite
https://thehungryelite.com/

Bron: https://thehungryelite.com/blogs/fitness-voeding-afvallen-en-spieropbouw/hoeveel-kan-je-afvallen-met-wandelen

Wat is eigenlijk gezond leven? – Tips en valkuilen door een diĆ«tist //OPTIMAVITA

Wat is eigenlijk gezond leven? – Tips en valkuilen door een diĆ«tist //OPTIMAVITA

In deze video bespreek ik met je wat in mijn ogen gezond leven is. Ik geef tips en probeer je te behoeden voor valkuilen. Dit geldt bij afvallen, maar ook bij een gezond gewicht. Abonneer gratis: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=marloesoptimavita

Online cursus Gezond leven leuk maken: https://cursus.optimavita.nl/

Mijn online cursus ‘Fit en gezond zwanger’: https://cursus.optimavita.nl/fitengezondzwanger

Meer vlogs: https://www.youtube.com/playlist?list=PLtWw9if6au3zFOF2upv6W_jVV9JkT9Wg_
What I Eat: https://www.youtube.com/playlist?list=PLtWw9if6au3xRCM-PffTSWncO5c3Szubo

Mijn Producten*
– Maukies voerautomaat: https://bit.ly/3GP9Qxq
– Under Armour broek: https://bit.ly/3zWcI8q
– Epileerapparaat: http://bit.ly/2M2muCr
– Stoffen fitnesselastieken: http://bit.ly/3qOCiYh
– Dunnere fitnesselastieken: https://bit.ly/2zdgEYH
– Fitnesselastieken met handvat: http://bit.ly/3onUQxb
– Stofzuiger: https://bit.ly/2Ux1Qvu
– E-reader: https://bit.ly/3cKJihX
– Fƶhnborstel: https://bit.ly/3xmHQfF
– Mijn camera: https://bit.ly/3b0FkRP
– Fitbit versa 2: https://bit.ly/3a4JwPd
– Fitbit versa 2 bandje: https://bit.ly/3bdgYUS
– De zeven zussen boeken: https://bit.ly/2K3lysV
– Het programma waarin ik edit: https://bit.ly/3eRjJ1t
– Mijn laptop: http://bit.ly/3iL4k4o
– Weegschaal: https://bit.ly/3jfdp5T
– Speeltje van Maukie: https://bit.ly/3ijBiKo
– Barebells eiwitrepen: https://bit.ly/3jk9STN
– Eiwitpoeder: https://bit.ly/2VlVDWp
– Koffiezetapparaat: https://bit.ly/3fpXSPs
– Koffie: https://bit.ly/3C2VibY

Blog: http://www.optimavita.nl
Facebook: http://www.facebook.com/optimavita
Instagram: http://www.instagram.com/optimavita/

Abonneren op mijn kanaal: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=marloesoptimavita

*Dit kunnen affiliate linkjes zijn. Als jij op mijn linkje klikt en daarna iets bestelt op de website, krijg ik een klein deel daarvan. Voor jou blijft de prijs uiteraard gewoon gelijk! Je helpt me hier dus ontzettend mee :).

4 Tips voor afvallen met hardlopen! (Snel afvallen door hardlopen)

4 Tips voor afvallen met hardlopen! (Snel afvallen door hardlopen)

https://thehungryelite.com/blogs/afvallen/4-tips-voor-afvallen-met-hardlopen

4 Tips voor afvallen met hardlopen!
1. In de ochtend voor het ontbijt (op een lege maag)
In de ochtend hardlopen op een lege maag voor het ontbijt zorgt ervoor dat je lichaam gedwongen wordt om energie te halen uit je reserves, wat dus je vetopslag is. Deze strategie werkt prima voor als je tot een half uurtje doet hardlopen. Ga je voor een uurtje of zelfs langer dan is het verstandig om vooraf wel iets te eten, aangezien je zal merken dat het lichaam na een half uurtje moeite krijgt met de energie in stand houden als het op de reserves loopt. Een stuk fruit als banaan of appel zou een ideale en gezonde keuze zijn, omdat de snelle koolhydraten die erin zitten je per direct energie kunnen bieden.

Blijf echter genoeg water drinken, ook al doe je hardlopen op een lege maag. Zo voorkom je verzwakking, hoofdpijn of zelfs flauwvallen. Het voordeel van in de ochtend hardlopen voor afvallen is dat je fris aan je dag begint, genoeg energie hebt en je hebt meteen een overwinning binnen. Als je het hardlopen zou laten voor na je werk of studie is de kans groot dat je geen energie of motivatie meer zou hebben.

2. Zweetpak dragen
Het dragen van een speciale zweetpak tegen je blote huid onder je kleren zal ervoor zorgen dat je sneller en meer gaat zweten. Dat is gunstig voor als je wilt afvallen. Het kan zijn dat je er wat sceptisch over bent. Dat was ik ook, maar nadat ik het had uitgeprobeerd met een zweetpak onder mijn trainingspak wist ik dat het werkt. Binnen 10 minuten voelde ik de zweetdruppels op mijn huid naar beneden glijden en dat gebeurt mij normaal nooit in zoā€™n korte tijd.

3. Kans op blessures verkleinen
Zorg voor goede schoenen waar je lekker op kan hardlopen en die je zachtjes laten landen op de harde grond. Dit om blessures te voorkomen aan je knieen, enkels en bekken. Daarnaast kun je het hardlopen ook geleidelijk aan opbouwen, zodat je het lichaam de ruimte en kans geeft om sterker te worden zonder blessures op te lopen. Begin eerst met wandelen in combinatie met wat korte stukjes hardlopen en bouw geleidelijk op.

Veel mensen die aan het begin van hun afvallen-journey geblesseerd raken verliezen de motivatie en belanden met een zwaarder lichaamsgewicht dan toen ze waren gestart. Terwijl anderen die de beginfase wel blessurevrij doorkomen zich bevinden in een positieve spiraal waarbij het balletje is gaan rollen en de motivatie alleen maar sterker wordt. Geef jezelf de kans om een goede start te maken en de eerste resultaten te ervaren.

4. Eet gezond en let op je calorieƫn
Je kan nog elke dag hardlopen, maar als het eten niet klopt zal het afvallen moeizaam gaan. Hardlopen in combinatie met gezonde voeding is echter zeer effectief. Veel mensen gaan de fout in wanneer ze bijvoorbeeld denken dat ze 500 calorieƫn hebben verbrand en dus ruimte over hebben voor iets ongezonds. Laat je harde werk niet voor niets zijn geweest en zorg ervoor dat je gezond eet + de hoeveelheid calorieƫn in de gaten houdt.

Echter is het zeker niet de bedoeling dat je jezelf gaat uithongeren. Na het hardlopen is het erg belangrijk om weer op te laden, maar doe dat met gezonde voeding waarbij de calorieƫn jou helpen om dagelijks onder je caloriebehoefte uit te komen. Wees dus ook bewust van je dagelijkse caloriebehoefte. Dit kun je eenvoudig doen door een (gratis) fitness voeding app te gebruiken.

Een combinatie van hardlopen en dagelijks onder je caloriebehoefte uitkomen leidt gegarandeerd naar succes in afvallen. Houd het simpel en pas deze tips toe om jezelf een goede en eerlijke kans te geven.

Schrijver + Presentator: Badreddine Boutaybi
https://thehungryelite.com/pages/fitness-coach-badreddine-boutaybi

blog-image

WATCH THIS BEFORE YOU DO A JUICE FAST || 7 DAY JUICE DETOX || SOUTH AFRICAN YOUTUBER

WATCH THIS BEFORE YOU DO A JUICE FAST || 7 DAY JUICE DETOX || SOUTH AFRICAN YOUTUBER

So I had a crazy month of eating all sorts of toxic foods and I felt my body beg for a detox, I had the usual symptoms; tiredness, constant “hunger”, feeling heavy, cravings that made me feel like food was the boss of me… the works I tell you…

I’m a believer that fasting / detoxing is a great practice as part of a healthy diet and also a fantastic way to pave the path towards a healthier way of eating so I stopped eating for 7 days and I drank only raw juice, water and herbal teas.

This is what happened…

#RawJuiceFast
#Detox
#Fasting

POPULAR VIDEOS:

WHAT SURPRISED ME ABOUT ETHIOPIA – https://youtu.be/e5V7T6T3LkM

DIVORCED AT 27: https://youtu.be/XBLlFR52ylY

******************************************************************

SUBSCRIBE TO THIS CHANNEL FOR MORE – https://www.youtube.com/channel/UC4iL47nk9lYrA9fzZJzgbDQ

CONNECT WITH ME:
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/ofentsetsipa/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/msofentsetsipa
BLOG: https://ofentsetsipa.wordpress.com/

Music by HookSounds: https://www.hooksounds.com and iTunes

afvallen gaat vanzelf